Minnesanteckningar från styrelsemöte den 11 maj

Vi vill tacka för förslagen på traditioner som ni skrev upp på årsfesten. Vi har tagit beslut om att:

  • April varje år har vi Årsfest i 31:ans cykelkällare
  • Juni varje år har vi Årsstämman i 31:ans cykelkällare
  • Augusti/September varje år har vi Grillkväll med bouoletävling på vår boulebana
  • November varje år hr vi  Advensglögg/kaffe i 31:ans cykelkällare

 

Vi kommer att köpa in ca 10 bord och 48 stolar som vi kommer att förvara i 31:ans källare som vi kan använda vid ovanstående traditioner. Vi kommer också att göra om ett av rummen i källaren till en enkel toalett så att denna kan användas vid dessa samkväm.

 

Dörröppningsmekaniken slutar att fungera ibland på våra ytterdörrar. Detta beror oftast på att vi handhar dörrarna fel. Så här skall de handhas:

  • Öppnar man dörren med automatiken så får man inte röra dörren eftersom då dörrens automatiken går sönder.
  • Om man öppnar dörren manuellt får man röra dörren och kan ställa upp dörren för tex inflytt av bärkassar mm.

 

 

Styrelsens ansvarsfördelning:

  • Ordförande: Michael
  • Vice ordförande: AnnaBelle
  • Sekreterare: Carina
  • Kassör: Lollo
  • Suppleant kassör: AnnaBelle
  • Portarna och entretavlorna samt namn i entréerna och vid dörrarna: Ebbe
  • Taggarna och nycklarna: Mickael och Kjell.         
  • Hemsidan: Carina
  • Ventilation, lampor, undercentral: Mickael, Kjell, Ebbe, Susanne och AnnaBelle
  • Trädgårdsgruppen: Susanne
  • Underhållsplanen: Mikael och Kjell
  • Fastighetsskötselsgrupp, lättare uppgifter: Mikael och Kjell leder en grupp.
  • Festligheter: Susanne
  • Nordic Life sköter städningen i våra trapphus
  • Frontic sköter trädgårdsskötsel och snöröjning

 

Senast information om ev inglasning av våra balkonger:

1.Mölndals stad tycker inte Alulux förslag på inglasade balkonger på översta våningen  är ok. De anser att inte övervåningen ser estetiskt bra ut. Vi har fått besked från Mölndals stad att vi ev kan få godkänt bygglov om vi hittar en estiskt bra lösning. Vi väntar på Lumon och Alulux skall komma med nya balkongförslag som Mölndals stad kan godkänna.

Vi återkommer med mer information när vi har sådan.

2.Vi har inte fått ett intyg från NCC att vi får bygga på balkongerna och att garantierna skall gälla. Detta intyg väntar vi på. Alulux håller i detta.

3. Som vi tidigare meddelat så får vi ha transperent plexiglas på balkongen.

 

Besiktningsprotokollen lägger vi ut i alla brevlådor vecka 20.

 

Vi kommer att göra brand och säkerhetsrundgång en gång i kvartalet –

Genomgång av SPA samt se till att det inte finns möbler, cyklar, barnvagnar i trappuppgångar eftersom dessa kan orsaka skada.

Så vi vill uppmana er alla att genast ta bort cyklar, barnvagnar, husgeråd mm som finns i trappuppgångar eller utanför förråden.

 

 

Höjning av parkeringshyran från 1 september!

Idag är hyran 220 kronor för parkeringsplatserna.

Styrelsen har tagit beslut om att vi höjer dem till 250kr from 1 september 2017.

 

När det är fullt i sopkärlen skall vi ringa Mölndals stad: 031-315100 – teknisk service.

Det är styrelsen som skall ringa. Om någon annan i föreningen ser att det är fullt kontaktar de någon i styrelsen som skall ringa till Mölndals stad.

 

Om ni har lökar av tex påskliljor, tulpaner mm som blommat ut och som skall slängas så är vi tacksamma om ni ger dem till trädgårdsgruppen. De kommer att planetera dem i gräsmattan vid kullen då NCC gjort om dräneringen igen. Kanske får vi då en vackert blommande kulle till nästa vår och alla kommande vårar!

 

 

Under detta möte beslutade vi om en hel del rutiner. Dessa rutiner ligger på hemsidan så man kan gå in och studera dem närmare där. Rutinerna som vi beslutade om i maj var:

  • Rutiner kring protokoll och minnesanteckningar:
  • Rutiner när det lämnar och kommer en ny hyresgäst:
  • Rutiner vid felanmälan och skötsel.

 

Varma hälsningar

Styrelsen